Pred vama je novi blog, blog u kom izdvajamo 5 trendova u digitalnom marketingu za 2022. za koje smatramo da su od velike važnosti za svaki brend. Bilo da ste marketinška agencija, veliki ili mali brend, ovih 5 trendova vas neće zaobići.  Da ne dužimo, već krenimo:

  • Podaci, informacije, podaci – digitalni marketing se zasniva na prikupljanju, analizi i obradi velikog broja podataka. U cilju kreiranja personalizovanog reklamnog sadržaja i plasiranja odgovarajućoj ciljnoj grupi veoma je važno da prikupljene podatke transformišemo u korisne infomacije. Tu nastupamo mi, ljudi, marketari. Detaljna analiza podataka, isporučivanje relevantnih informacija i pravovremeno reagovanje jeste spoj koji je od velike važnosti za vrhunske rezultate… Pitanja koja treba postaviti sebi jeste da li na pravi način prikupljate podatke od svojih klijenata, da li ih koristite adekvatno i pravovremeno i na koje još načine možete zahvaljujući dobijenim podacima da komunicirate sa svojim klijentima.

 

  • Korisničko iskustvo i snaga zajednice – razmena iskustva između korisnika postala je sve češća praksa prilikom kupovine proizvoda ili usluge. U tom smislu, fokusiranje brendova ka korisničkom iskustvu, jačanju zajednice kroz narativno pripovedanje o vrednostima brenda, jeste ključni element brend nastupa za sve one brendove koje žele da uđu u umove i srca svojih kupaca. Pitanje na koje treba dati odgovor jeste da li vaš brend na pravi način priča priču o sebi i da li I u kojoj meri mari za zajednicu?

 

  • Događaji, događaji, događaji – pored primarnih proizvoda i usluga, korisničkog iskustva događaji imaju ogromnu važnost u 2022. godini. Bilo da su online ili offline, događaji i dešavanja su ono što ljudima u vreme pandemije i te kako nedostaje. Znati kako da se stvori zajednica i kako da se kroz pozitivna iskustva korisnika privoli da u nekom događaju učestvuje i pruži doprinos, omogućiće proširenje publike i izgradnju čvršće osnove koja drži brend.

 

  • VR/AR i ostale novotarije – Virtuelna realnost (VR) i proširena realnost (AR) već nekoliko godina unazad se najavljuje kao nešto revolucionarno. Sa objavljivanjem Metaverse-a, VR I AR tehnologija sve više nalazi svoju primenu. Brendovi poput H&M-a, Nike-a, Ikea-e već su prihvatili ovu tehnologiju i otovrili svoje prodavnice u ovom virtuelnom svetu. Iako mnogima još uvek nije jasno zašto bi neko kupovao digitalne NIKE patike ili H&M majicu, popularnost ovih radnji u virtualnom svetu sve više raste.

 

  • Uticajnost i njihov rast – Influens marketing tokom proteklih godina postao je još veći i važniji u digitalnom oglašavanju. Do kraja 2022. godine očekuje se da tržište influensera dostigne vrednost od 15 milijardi dolara. Tokom godina pokazalo se da snaga uticaja inflensera leži u njihovom liku i delu, a ne u kanalu (društvenoj mreži) što je odlična stvar za brendove koji nisu otvoreni da tek tako pređu na novi kanal komunciiranja. Pitanje koje treba postaviti jeste da li je vaš brend pogodan za promociju kroz influens marketing i koji su inflenseri idealni za predstavljanje vašeg brend?

Iako niko od nas sa sigurnošću ne može da tvrdi šta nas očekuje u 2022. godini, jedno je sigurno, a to je da se trend rasta ulaganja u društvene mreže i oglašavanje na internetu, generalno, neće u skorije vreme zaustaviti. Marketinške agencije slave svaki novi krug povećanja budžeta, a da li će i korisnici slaviti, ostaje nam da vidimo.