
Društveni mediji odavno su postali važan marketinški kanal za kompanije. Barem u oblasti B2C. Ali šta je sa B2B kompanijama? Da li marketing na društvenim mrežama ima smisla u B2B oblasti?
Mišljenje o marketingu B2B kompanija na društvenim mrežama još uvek je podeljen. Postoje neke B2B kompanije koje su veoma uspešne u tome. Ono što ove profile čini privlačnima mlađoj generaciji su lični doprinosi.
Zašto su društveni mediji potrebni za B2B?
I upravo ovde leži odgovor na pitanje zašto bi B2B kompanije trebale da rade dobar marketing na društvenim mrežama:
- Prvo, možete privući potencijalne kupce koji su aktivni na društvenim mrežama. Na ovaj način, potencijalni klijenti se takođe mogu informisati o vašoj kompaniji.
- Drugo, povećava se svest o brendu. Zato što će korisnici društvenih mreža različitih interesa i kompanija postati svesni vaše kompanije.
- Treće, prisustvo društvenih mreža podržava poverenje u vašu kompaniju sa ažuriranim člancima. Ili obrnuto: Kompanije bez profila na društvenim mrežama smatraju se zastarelim ili čak i nepostojećim.
- I četvrto, na ovaj način možete pronaći nove zaposlene. Društveno zapošljavanje je metod zapošljavanja koji je posebno uspešan kod mladih potencijalnih zaposlenih. Kanali društvenih mreža koji se najčešće koriste za zapošljavanje su LinkedIn i Facebook. Kompanije se odgovarajućim kandidatima obraćaju direktno putem svog profila.
Ono što B2B kompanije definitivno treba da izbegavaju je da otvore Facebook i Twitter profil i da ga ne održavaju nakon nekoliko nedelja.
Svako ko kreira strategiju B2B društvenih mreža trebao bi uzeti u obzir sledeće tačke:
- Uticaj aktivnosti društvenih mreža na rezultate pretraživanja
Mnoge B2B kompanije ulažu mnogo novca u optimizaciju pretraživača (SEO). Društvene mreže povećavaju i angažman i promet preporuka. Broj pratilaca, kao i deljenja, sviđanja i komentari imaju značajan uticaj. Sve to utiče na povećanje rangiranja i vidljivosti vašeg profila, pa samim tim i vaše kompanije.
- Pronađite nešto uzbudljivo
B2B područje ima reputaciju dosadnog u marketinškom smislu. Ali to ne mora da znači da u B2B -u nema uzbudljivih tema.
Oni se mogu odlično prikazati i na fotografijama i na video snimcima. Događaji, istorija, vredni zaposleni i još mnogo toga mogu biti druge zanimljive teme. Zanimljiv sadržaj se može naći na različite načine.
- Pravi ljudi – prave emocije
Ovoj tački se mora dati velika važnost. B2B može izgledati veoma udaljeno i činjenično. Zato je važno biti ličan na više načina.
To se može postići na nekoliko načina, na primer:
Redovne fotografije zaposlenih ili kupaca, ako je moguće i dozvoljeno. Uključivanje zaposlenih je takođe idealno kada je u pitanju zapošljavanje. To pokazuje da kompanija ceni svoje zaposlene i voli da ih predstavlja.
- Ugradite marketing društvenih medija u sadržajni marketing
Zapravo nema dobrih kampanja na društvenim medijima bez dobre marketinške kampanje. Mnoga B2B marketinška odeljenja već vode računa o marketingu sadržaja u obliku biltena, banera, časopisa za korisnike itd. Potrebno je napomenuti da je dobar sadržaj važan i na društvenim medijima. Postavlja se pitanje: Za šta je moja ciljna grupa zainteresovana?