Logo je poput uniforme kompanije. Vremenom se uniforme moraju menjati kako bi udovoljile različitim promenama i potrebama. Isto važi i za logo. Ne treba potcenjivati moć koju logo ima i u prodaji proizvoda. Kako vaše poslovanje raste, možda ćete morati redizajnirati svoj logotip. Kroz logo kompanija se predstavlja svojim kljentima, kroz logo ostaje zapamćena i iza logo-a  stoji benefit brenda ali takođe logo pokazuje i u kojoj je meri brend u koraku sa vremenom, ali i u koraku sa promenama na tržištu. Isuviše stari logo ne mora biti samo slika duge tradicije nego i nedovoljna briga o Vašem korporativnom dizajnu.

Promena vašeg logo-a predstavlja neizbežan deo obaveze vlasništva uspešnog preduzeća.
Čak i ako ovo razumete, odlučivanje kada ćete se odvažiti može biti teško.

Kupci mogu prepoznati vašu kompaniju po njenom logu, a ponekad ljudima treba i vremena da se prilagode promenama. Stoga je svaka promena logo-a velika obaveza.

Evo nekoliko naznaka da je vreme za redizajn logotipa:

Rast poslovanja

Vaš logo bi se trebao razvijati sa vašim poslovanjem. Kako budete postajali  sve uspešniji, vaš ukupni budžet će se povećavati. Takođe razmislite da uložite deo tog dodatnog novca u redizajn vašeg loga i osvežavanje korporativnog.

Kao novo malo preduzeće, vaš cilj treba da bude pridobijanje kupaca. Ali kada jednom imate tu osnovu izgrađenu, svoj fokus možete preusmeriti na brendiranje. Vaš logo je deo te poruke. Izaberite agenciju  koja razume vašu viziju kako bi vam pomogao da je primenite. Vaše poslovanje bi trebalo da raste s vremenom, pa pogledajte svoj logotip svakih nekoliko godina i napravite mala podešavanja u skladu sa potražnjom, trendom i budžetom.

Novi naziv

Rebranding je promena koja je veća od redizajna loga. To može uključivati preusmeravanje poruke kompanije ili promenu proizvoda koje prodaje. Redizajn loga uvek treba da bude uključen u rebranding. Ne možete promeniti ono za šta se zalažete kada vaš identitet brenda podseća kupce na vašu „staru“ kompaniju.

Prednosti i nedostaci redizajna logotipa

Dizajn logotipa je vrlo posebna umetnost. Vaša kompanija mora biti u konceptu dizajna, pa čak i ako samo redizajnirate logo. Evo nekoliko saveta koji će vam pomoći da to učinite:

Unosite promene postepeno
Lojalnost kupaca treba da bude u prvom planu. Vaš logotip je ključ za prepoznavanje brenda. Čak i ako imate na umu logo iz snova koji se potpuno razlikuje od vašeg trenutnog logotipa, vremenom možete uneti male promene. Na ovaj način ne samo da ćete osigurati da kupci prepoznaju vaše poslovanje, već će im pomoći i da ostanu angažovani. Ekstremne promene mogu ljude odbiti.

Izbegnite previše elemenata
Fokus vašeg logotipa treba da bude na vašem proizvodu ili usluzi. Obavezno pojednostavite logotip, tako da kupci znaju šta im nudite. Čak ni osnovana kompanija ne bi smela da pretrpi redizajnirani logotip sa previše slika ili drugih elemenata.

Izaberite jasan font
Pisanje na vašem logotipu mora biti jasno. Ako kupci ne mogu da ga pročitaju, kako znaju da prodajete ono što im treba? Na izbor je hiljade fontova. Trebali biste zadržati stil i ličnost vaše kompanije u fontu, a istovremeno zadržati jasnoću.

Ne koristite previše reči
Svaki element logoa treba da bude jednostavan. Kupci bi trebalo da mogu da ga pogledaju i gotovo odmah znaju šta prodajete. Reči mogu biti deo logo-a, ali logo definitivno nije flajer. Ako vaš logo sadrži reči, koristite ih što manje prilikom redizajniranja logoa.

Upoznajte svoje kupce
Poznavanje demografskih podataka publike pomoći će vam da odredite stil novog dizajna logo-a. Na primer, žene starosti 18-34 godine reagovaće na drugačiju estetiku i boje nego žene starosti 35-50 godina. Prilikom redizajniranja, trebali biste razmotriti do kojih kupaca pokušavate da doprete, posebno ako se ciljna publika, u međuvremenu, promenila.

Ne plašite se da budete drugačiji
Vaš logotip bi trebao biti jednostavan, ali definitivno ne mora biti dosadan. Naravno, ne biste trebali kopirati svoje konkurente. Izdvajanje iz mase i isticanje onoga što vaše poslovanje razlikuje može biti prednost. Razmišljajte van okvira.

Verujte svojim instinktima
Instinkt je važan u svakom aspektu vođenja posla, uključujući dizajniranje i redizajn logo-a. Bez obzira da li se osećate dobro ili niste sigurni u vezi sa svojim logo-om, verujte sebi. U nekim slučajevima će vas vaš tim sasvim sigurno obavestiti ako nešto s logo-om nije u redu.