Neki od vas tek započinju posao i tragaju za najboljom strategijom za nastup na internetu. Već ste otvorili Facebook i Instagram stranice. Stavljate lepe fotografije i smislene tekstove ali se ništa ne dešava.

Prodaja se ne povećava ali vi ste već uložili puno para i umorni ste od pokušavanja. Svi drugi kidaju sa prodajom preko interneta, i nije vam jasno kako vama ne polazi za rukom.
Razlog tome može da bude pogrešan odabir platforme. Takođe razlog može biti i fokus na samo jedan kanal oglašavanja a zapostavljanje drugog, koji bi možda doneo bolje rezultate.
Greška je misliti da je jedan kanal oglašavanja bolji od drugog. Očekivani rezultati najviše zavise od toga koja platforma više odgovara vašem tipu biznisa.

Nakon čitanja ovog teksta znaćete da procenite:

  • Koji kanal oglašavanja da odaberete
  • Zašto baš njega
  • Da li je Google pravo rešenje za vas ili ipak nešto drugo

Čemu služi taj Google?

Verovatno svakodnevno viđate različite biznise kojima je naglo skočila popularnost i prodaja na Instagramu, Facebook-u ili nekoj drugoj mreži. Iz tog razloga, nekako je logično da pomislite kako su prosto svi tamo i da je oglašavanjem na tim mrežama zagarantovan uspeh.

Međutim, šta ako bih vam rekla da neki proizvodi i usluge jednostavno nisu za Facebook ili Instagram?
Oni se pretražuju na Google-u. To su uglavnom proizvodi koji se prodaju u onom trenutku kada ljudima zatrebaju. A prvo mesto gde će potražiti rešenje je Google pretraživač.

Objasniću vam na jednom primeru:

Zamilsite da vam se pokvarila veš mašina. Želite da kupite novu, ali da ne biste išli iz radnje u radnju po celom gradu, prvo hoćete da uporedite cene i karakteristike. Otvorićete Internet pretraživač, ukucati veš mašina cene, i ući prvih nekoliko ponuđenih rezultata. Nećete ih tražiti na Facebook-u.

Ljudi veruju Google pretrazi jer tamo brzo mogu doći do željenih informacija. Zato, ako se nalazite na prvoj strani Google-a kada neko pretražuje proizvod ili uslugu koju vi nudite, imate šansu da ga baš vi konvertujete u kupca.

Na prvoj strani rezultata pretrage možete se naći na dva načina. Prvi je dobar web site, a drugi upravo Google oglasi.

Profi savet:

Istražite svoju konkurenciju. Ako većina njih bira određeni kanal oglašavanja, vrlo je moguće da se tu skuplja i vaša ciljna publika.
Sa druge strane, moćićete da vidite i gde ima slobodnog prostora za oglašavanje. Možda vaša konkurencija zanemaruje određeni kanal na kome se nalaze potencijalni kupci.

Neki od proizvoda i usluga koji treba da se promovišu putem Google oglasa su:

  • Medicinske usluge, ordinacije
  • Usluge popravki, montaže, prevoza, izgradnje
  • Tehnička roba
  • Poljoprivredni proizvodi i rešenja
  • Obrazovne ustanove
  • Hoteli i smeštaji
  • Nekretnine
  • Kursevi i obuke
  • I drugi.

Neko ovo sigurno traži i na Facebook-u ili Instagramu, ali to ne treba da bude platforma na koju ćete se fokusirati i uložiti veći deo sredstava i energije.
To ne znači da nije potrebno imati profil na nekoj društvenoj mreži, objaviti sliku zadovoljnog korisnika, upotrebe proizvoda, obaveštenja o trenutnim akcijama ili slično.

Kada je vreme da razmislite o oglašavanju na društvenim mrežama?

Ukoliko imate takve proizvode za koje se ljudi oduševe kada vide lepu sliku ili dobar video, onda su za vas društvene mreže. Facebook, Instagram ili druge mreže služe za zabavu, za druženje, za deljenje lepih fotografija  I prikaz svakodnevnog života. Ljudi ovde ne traže proizvode i usluge.  Zato je na tim mrežama proizvod dovoljno prikazati samo vizuelno ili uz neki životni stil.

Na Facebook-u iInstagramu se nalazi više od 2 ipo bilijarde ljudi kojima možete da prikazujete svoje oglase. Oglas možete da prilagodite svojoj ciljnoj grupi tako što ćete moći da izaberete svoju publiku na osnovu njihovih interesovanja, demografije, posla, veličini prihoda i slično.

Neki proizvodi su i za Google i za društvene mreže

Nekada je proizvod pogodan za oba kanala. Greška koju prave ljudi je ta da se fokusiraju na samo jedan kanal i ne iskoriste potencijal drugog, odnosno gube mogućnost mnogo veće zarade.

Oba kanala su prilično jeftina za oglašavanje, i oba imaju na bilione aktivnih korisnika.

Ljudi takođe vole da vide kako će se proizvod uklopiti u različite ambijente ili za različite situacije i potrebe, što će najbolje prikazati fotografije proizvoda u upotrebi na društvenim mrežama.

Zato je pored rangiranja na prvoj stranici rezultata pretrage, neophodan i vizuelni prikaz.

Savet:

Putem Facebook-a i Instagrama možete da gradite brend, a putem Google-a možete da ostvarite krajnju prodaju. Kada ljudi vide lepu sliku vašeg proizvoda i privuče im pažnju možda se neće odmah odlučiti na kupovinu. Ali sledeći put kada im se javi potreba za tom vrstom proizvoda, i budu pretraživali na Google-u, vaša reklama će ga podsetiti da mu se vaš proizvod svideo. Ućiće na vaš sajt, i poručiti vaš proizvod.

Da li je vaš proizvod za Google ili za društvene mreže?

Sada kada ste rešili misteriju, i opredelili se za pravu strategiju uspešnog Internet nastupa, vreme je da počnete sa oglašavanjem.

A ukoliko vam Uradi-sam rešenja nisu više dovoljna i želite ozbiljno da oglašavate svoju firmu, kontaktirajte nas već danas.