Neko više voli da prošeta do shopping centra i kupi sebi željenu stvar probajući je u radnji, a neko da je poruči klikom miša gledajući je na svom displeju… Vi ćete možda uživati u pravljenju palačinki u svojoj kuhinji, dok će vaš komšija sa sprata niže ipak radije izlistati meni restorana na svom telefonu i na kraju kliknuti: PORUČI (iako će možda i to biti palačinke). 😉

Nekada je (ko se seća), postojao samo MARKETING. Danas o njemu govorimo u množini i danas on može imati dva prefiksa: ON i OFF. Mene zanima koji od ta dva vi birate, jer ja ne mogu da se odlučim…

Ja volim da kažem da je digitalni marketing jedna torta, sa puno kora i puno filova i jednako je slojevit kao i tradicionalni marketing, ali su se promenili alati kojima se on sprovodi. Definicija je pak, i dalje ista. Phillip Kotler- otac marketinga je defnisao marketing kao ” …stvaranje i pronalaženje potreba te zadovoljenje istih“. Dakle, ako se vratim na onu moju tortu: i online i offline marketing su vrsne poslastice i imaju svoje slojeve. Kada je u pitanju tradicionalni marketing, to su najčešće: televizija, radio, bilbordi, flajeri, štampani mediji itd. A kada pričamo o digitalnom marketingu, vodeću ulogu imaju: Facebook i Instagram oglašavanje, E-mail marketing, SEO sajta, Google Ads, Google kampanje itd. Nezahvalno je pitati: KOJI MARKETING JE BOLJI? Jer umnogome zavisi: A ZA ŠTA BOLJI? (Za kog kupca? Koji proizvod? Kada? Gde?) Dobra reklama će uvek biti dobra reklama i dobra kampanja će uvek biti dobra kampanja – ako se osmisli na način u čijem fokusu je KUPAC i ako njegova POTREBA odredi kanale komunikacije.

Ako na primer, proizvodite sopstveni med, nećete pogrešiti ako on bude imao svoju Instagram il FB stranicu, ali sam sigurna da će vam možda čak i važnije biti da organizujete štand gde će vaši kupci moći i da ga degustiraju. Međutim, ako umesto meda zamislimo turističku agenciju čiji ste vlasnik – delovaće da vam je najlakše i najpreglednije da sve svoje destinacije, ponude i popuste turističkih aranžmana predstavite na jednom slikovitom sajtu. Međutim, da li bi jedan lep bilbord u centru grada škodio? Pa naravno da ne bi, samo je pitanje – koliko bi doprineo?

Dakle, zajedno možemo zaključiti da digitalni marketing u svom cilju nije ništa drugačiji od običnog marketinga već da je ključna razlika u načinu na koji dolazite do kupaca, tj.svoje ciljne grupe, kako komunicirate s njima i kako predstavljate sebe. KLJUČ KVALITETNOG MARKETINGA JE DA STE UVEK TAMO GDE SU VAŠI KUPCI I NJIHOVA PAŽNJA i da je praćenje i osluškivanje njihovih potreba zapravo najbolja marketing strategija.

Sama statistika ipak daje malu prednost digitalnom marketingu, pre svega zbog svoje merljivosti, jer u slučaju offline marketinga nema preciznog targetiranja ciljne grupe. Evo primera: baka koja je zaspala u 20h ispred TV-a koji ostane upaljen do jutra se računa u gledaoca, iako u biti ona to nije, dok su pratioci na društvenim mrežama vrlo proverljiva kategorija. Mogli bismo sada da analiziramo i troškove različitih načina oglašavanja , na primer: šta je skuplje- primetime na TV-u ili izrada sajta? Zatim,  globalni karakter tj. kakve su šanse da vašu reklamu vide podjednako i Zrenjanin i Sidnej i da li je to uopšte moguće? Nije uvek, ali može da bude.  Interaktivnost je takođe različita za različite načine oglašavanja, jer ne dozvoljava svaki medij direktnu komunikaciju sa svojim konzumentima itd.

A šta kaže marketing stručnjak u vama? ŠTA VI BIRATE: ON ili OFF? 😊